Regulamin Autorskiego Konkursu Języka Angielskiego dla klas 0-7 Szkoły Podstawowej i klas 2,3 gimnazjalnych.
Be as busy as a bee !
Cele konkursu:
- popularyzacja nauki języka angielskiego wśród uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum;
- rozwijanie, rozbudzanie zainteresowań i uzdolnień w zakresie znajomości języka angielskiego uczniów klas 0 – 7 i klas 2-3 gimnazjalnych;
- motywowanie uczniów do pogłębiania wiedzy z języka angielskiego,
- wyłonienie uzdolnionych językowo uczniów;
- uwrażliwienie uczniów na problemy ekologii i ochrony środowiska;
- uświadomienie znaczenia pszczół dla życia na Ziemi;
- rozwijanie kreatywności uczniów w oparciu o techniki multimedialne;
- współpraca z Biblioteką Pedagogiczną w Brzesku i propagownie czytelnictwa.
Organizator konkursu:
Inicjatorem i organizatorem Autorskiego Konkursu Języka Angielskiego dla klas 0-7 Szkoły Podstawowej i klas 2-3 gimnazjalnych jest nauczyciel języka angielskiego Kornelia Jakubowska – Żółty we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Brzesku, szkołą językową Helen Doron w Brzesku i wydawnictwem językowym Pearson.
Kategorie wiekowe:
W konkursie mogą brać udział uczniowie klas szkoły podstawowej i gimnazjum w trzech kategoriach
- Klasy 0-3 szkoły podstawowej
- Klasy 4-6 szkoły podstawowej
- Klasa 7 szkoły podstawowej i klasa 2,3 gimnazjum
Warunki uczestnictwa:
Uczestnikiem konkursu może być każdy zainteresowany uczeń z klas 0-7 szkoły podstawowej i klas 2-3 gimnazjum.
Prace należy oddać organizatorowi konkursu, tj. nauczycielowi języka angielskiego Kornelii Jakubowskiej – Żółty lub zostawić w Bibliotece Pedagogicznej w Brzesku.
Wymagane jest dostarczenie zgody podpisanej przez rodzica lub opiekuna na udział i przetwarzanie danych oraz wizerunku uczestnika w celu promocji Konkursu, ja również na przekazanie praw autorskich do prac organizatorowi Konkursu i publikowanie prac uczestnika. Udział w Konkursie jest jednoznaczny z zaakceptowaniem Regulaminu przez uczestników.
Zasady konkursu:
Konkurs językowy ma charakter jednoetapowy. Prace należy oddać do 31.10.2017 r. Za przygotowanie, przebieg oraz stronę merytoryczną odpowiada nauczyciel języka angielskiego Kornelia Jakubowska-Żółty. Ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród nastąpi w listopadzie 2017 (szczegółowy termin zostanie podany).
Pod uwagę będą brane wyłącznie prace wykonane samodzielnie przez uczestników konkursu – bez pomocy innych.
Przebieg konkursu:
Konkurs rozpocznie się spotkaniem z pszczelarzem i prezentacją życia pszczół. Uczestnicy konkursu przygotowują prace w trzech kategoriach zgodnie z grupami wiekowymi:
Klasy 0-3 szkoły podstawowej
ZADANIE KONKURSOWE:
- Draw a bee and name it! Be creative! Picture with description (It’s a bee. It’s name’s _____.)
- Narysuj pszczółkę i nazwij ją! Bądź twórczy! Obrazek i opis według instrukcji.
Format pracy: kartka A4
Imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkoły i nr telefonu opiekuna z tyłu pracy.
Klasy 4-6 szkoły podstawowej
ZADANIE KONKURSOWE:
- Be smart and find a bee by your phone! Be creative and quick! Be careful! Photo with description.
- Bądź sprytny jak twój telefon i zrób zdjęcie pszczole! Bądź twórczy, szybki i uważaj! Zdjęcie i szczegółowy opis owada (jaka jest pszczoła – wielkość, kolor; części ciała – ilosć oczu, odnóży, itd. i co potrafi robić – użyj struktur gramatycznych i ciekawego słownictwa.)
Format pracy: kartka A4 zawierająca wydruk zdjęcia i tekst na jednej stronie oraz dołączoną płytę CD z zapisanym plikiem.
Imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkoły i nr telefonu opiekuna z tyłu pracy.
Płyta CD podpisana imieniem i nazwiskiem uczstnika.
Klasa 7 szkoły podstawowej i klasa 2-3 gimnazjum
ZADANIE KONKURSOWE:
- Be smart and find a bee by your phone! Use your imagination and be creative, original and quick! Be careful! Photo and description (Write your own short story about a bee from the photo. It can be funny, happy, touching story. It can be detective, science-fiction or even love story. It depends on you! Start with: Once upon a time...)
- Bądż sprytny jak twój telefon i zrób zdjęcie pszczole! Bądź twórczy, oryginalny, szybki i uważaj! Zdjęcie i ciekawa, krótka (50-100 słów) opowieść w języku angielskim o sfotografowanej pszczole. To może być historia zabawna, wesoła lub wzruszająca. Może być w stylu detektywistycznym, science-fiction lub historia miłosna, itp. – użyj struktur gramatycznych i ciekawego słownictwa. Zacznij od słów: Once upon a time...)
Format pracy: kartka A4 zawierająca wydruk zdjęcia i tekst na jednej stronie oraz dołączoną płytę CD z zapisanym plikiem.
Imię i nazwisko uczestnika, nazwa szkoły i nr telefonu opiekuna z tyłu pracy.
Płyta CD podpisana imieniem i nazwiskiem uczstnika.
Zalecenia szczególne:
- Pszczoły są wymierającym, chronionym gatunkiem!
- Wiele osób może mieć problemy alergiczne!
- W związku z powyższym należny zachować ostrożność w zbliżaniu się do fotografowanych pszczół.
Kryteria oceny:
Praca samodzielna, estetyczna, spełniająca wymogi poprawności języka angielskiego, dostarczona na czas wraz z podpisem uczestnika i zgodą opiekuna.
Nagrody:
Zwycięzcy z każdej kategorii wiekowej zostaną nagrodzeni książkami, dyplomami oraz upominkami. Najlepsze prace zostaną opublikowane.
Organizator Konkursu:
Kornelia Jakubowska-Żółty